Rukovođenje vaspitno obrazovnim procesom
Standardi kompetencija se odnose na direktore svih ustanova, s tim da je samo u okviru prve oblasti napravljena razlika između standarda koji se odnose na direktore predškolskih ustanova i direktore škola, što odgovara razlikama koje postoje u prirodi delatnosti ovih ustanova.
Standardi za direktore predškolskih ustanova:
1.1.1. Razvoj kulture vaspitno-obrazovnog rada
1.1.2. Stvaranje zdravih i bezbednih uslova za učenje i razvoj deteta
1.1.3. Razvoj i osiguranje kvaliteta vaspitno-obrazovnog procesa u
predškolskoj ustanovi
1.1.4. Obezbeđivanje inkluzivnog pristupa u vaspitno-obrazovnom procesu
1.1.5. Obezbeđivanje i praćenje dobrobiti i razvoja deteta
Standardi za direktore osnovnih i srednjih škola:
1.2.1. Razvoj kulture učenja
1.2.2. Stvaranje zdravih i bezbednih uslova za učenje i razvoj učenika
1.2.3. Razvoj i osiguranje kvaliteta nastavnog i vaspitnog procesa u školi
1.2.4. Obezbeđenje inkluzivnog pristupa u obrazovno-vaspitnom procesu
1.2.5. Praćenje i podsticanje postignuća učenika